01.03.2014

Tialówki na sezon 2014 (edit. 09.10.2014r)

Prezentujemy pojazdy, którymi będziemy jeździć w 2014 roku zarówno w rajdach STT jak i na treningach.

Zdjęcie modelu + krótki opis, linki do własnej galerii, filmiku. 
Baza będzie systematycznie powiększana o kolejne pojazdy.

Każdy z Zawodników może zaprezentować swoją trialówkę.
Opisy prosimy przysyłać na adres: southtrucktrial@gmail.com
(można oczywiście poza suchymi danymi opisać w kilku zdaniach swój pojazd).


1. Tatra T-813 6x6x4

Autor: Uncle Jaca
Waga: 2350g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L

Galeria BS 
Galeria flickr
film
 

Start w 2 lub 3 rajdzie STT, najpierw sporo treningów i "nauki" kierowania tym układem.


2. Tatra T-815 -7 4x4 "Angrrry"

Autor: Uncle Jaca
Waga: ~2150g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L

Galeria BS 
film 

Planowany start w STT 1/2014, zmienione przełożenia z dotychczasowych na deczko wolniejsze.


3. GM M35 4x4
Autor: Zozoleon
Waga: ~2500g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L

Galeria BS

Planowany start w STT 1/2014 - STT 3/2014, główny pojazd na ten sezon


4. Tam 4x4

Autor: Mati
Waga: 2035g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF M


5.Steyr  1490 6x6



Autor: krowkens
Waga: ~2400g
Napęd: 2xPF XL

Galeria BS

Planowany start w sezonie 2014


6. Kraz 6322  6x6

   









Druga odsłona tej ciężarówki w moim wykonaniu. Do swojej poprzedniczki upodabnia ją jedynie buda.
Będzie to jedna z dwóch trialówek na nadchodzący sezon A.D.2014.

Autor: Blaha
Waga: 2302g
Napęd: 2x PF L
Skręt: PF M
Skala: 1:14
Wymiary (L x W x H): 585 x 190 x 222 [mm]
Biegi: centralnie umieszczona trzybiegowa linearna skrzynia biegów , które ułożone sa kolejno po sobie- zobaczymy jak się spisze.
Przełożenia dla silników L:
 1. 1:15
 2. 1:8,33
 3. 1:5
  
  ...do tego pakiet stylizacyjny Silesia Team by UJa ;)

Galeria BS

Film

7. Star 1266 6x6
Autor: Kamyk
Dane techniczne:
Napęd: 2 Xl
Przełożenia w skrzyni biegów: 1:5 ; 1:1,8
Skręt: 1 Medium
Masa: >2500g
Długość (do końca ostatniego koła): 490 mm
Szerokość: 200 mm
Wysokość (bez anteny): 227 mm
Wysokość (z anteną): 320 mm
Zasilanie:
-moduł RC → napęd i zmiana biegów
-bbox → skręt


Pojazd, na zbliżający się wielkimi krokami sezon 2014.

Pierwowzór był prototypowym pojazdem zaprezentowanym równolegle ze Starem 1466. Oba pojazdy posiadały tę samą kabinę, ale różniły się silnikami oraz wymiarami – 1266 był pod tym względem podobny do Stara 266, natomiast 1466 miał większe rozstawy osi.

Budowa mojego pojazdu rozpoczęła się na przełomie roku 2013 i 2014. Założenia były proste: kolebka z przodu, tandem z tyłu, moduł RC do sterowania, 2 Xle, bardzo duży kąt skrętu kół oraz jak najniższa masa. Wszystkie założenia za wyjątkiem ostatniego zostały spełnione. Star w chwili obecnej waży ponad 2,5 kg. Taka masa wynika głównie z zastosowania modułu RC, który sam, bez baterii waży 170 g, oraz z powodu użycia bboxa, w celu zasilenia skrętu. Teoretycznie mógłbym zastosować akumulator legowy, ale jedna sprawa, że takowego nie posiadam, a druga, że bbox jest umieszczony na samym końcu pojazdu i tworzy przeciwwagę dla kabiny, przez co środek ciężkości wychodzi gdzieś na wysokości anteny - prawie na środku. Skręt uruchamiany jest przez switcha podłączonego do RC, dzięki czemu obsługa pojazdu realizowana jest w całości przez pilota RC. Zalety takiego sterowania to oczywiście łatwe dozowanie prędkości silników, oraz zasięg. Wady to zwiększona masa i komplikacja całej konstrukcji.

Patrząc na kabinę, chyba nie można nie zauważyć podobieństwa ze Starem Atrosa z sezonu 2012. Fakt, faktem wzorowałem się na nim, gdyż był naprawdę ładny, ale diabeł tkwi w szczegółach – panel przedni ma zupełnie inne kształty, kolorystyka jest biało-żółta, a błotniki są wykonane z łączników.

Ogólnie z auta póki co jestem średnio zadowolony. Na szybszym biegu zamula i zastanawiam się nad zmianą go na 1:3. Poza tym całej konstrukcji brak prostoty i sztywności – jest lepiej niż z moją Tatrą, ale nie idealnie.

8. Tatra 22 6x6

Autor: Uncle Jaca
Waga: ~2100g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L

Galeria BS 
Pojazd uczestniczył tylko w jednym treningu, spisywał się różnie;)
Film z treningu 

9. Tatra 815 EVO II Trial 6x6




Autor: Uncle Jaca
Waga: ~2350g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L

Galeria BS
HOW IT'S MADE

10. Tatra 815-7 6x6


Autor: Komando
Waga: 2376
Napęd: 2xPF XL podłączony przejściówką
NXT z oryginalnym oprogramowaniem
Serwo do biegów i dwóch skrzyni
Przełożenia z12/z20 i z20/z12 + reduktor 1:3

11.Tatra 815-26 6x6

Autor: Uncle Jaca
Waga: ~2350g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L

Galeria Flickr 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz