Zdjęcie modelu + krótki opis, linki do własnej galerii, filmiku.
Baza będzie systematycznie powiększana o kolejne pojazdy.
Każdy z Zawodników może zaprezentować swoją trialówkę.
Opisy prosimy przysyłać na adres: southtrucktrial@gmail.com
(można oczywiście poza suchymi danymi opisać w kilku zdaniach swój pojazd).
1. Tatra T-813 6x6x4
Autor: Uncle Jaca
Waga: 2350g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L
Galeria BS
Galeria flickr
film
Start w 2 lub 3 rajdzie STT, najpierw sporo treningów i "nauki" kierowania tym układem.
2. Tatra T-815 -7 4x4 "Angrrry"
Autor: Uncle Jaca
Waga: ~2150g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L
Galeria BS
film
Planowany start w STT 1/2014, zmienione przełożenia z dotychczasowych na deczko wolniejsze.
3. GM M35 4x4
Autor: Zozoleon
Waga: ~2500g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L
Galeria BS
Planowany start w STT 1/2014 - STT 3/2014, główny pojazd na ten sezon
Autor: Mati
Waga: 2035g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF M
5.Steyr 1490 6x6
Autor: krowkens
Waga: ~2400g
Napęd: 2xPF XL
Galeria BS
Planowany start w sezonie 2014
6. Kraz 6322 6x6
Druga odsłona tej ciężarówki w moim wykonaniu. Do swojej poprzedniczki upodabnia ją jedynie buda.
Będzie to jedna z dwóch trialówek na nadchodzący sezon A.D.2014.
Autor: Blaha
Waga: 2302g
Napęd: 2x PF L
Skręt: PF M
Skala: 1:14
Wymiary (L x W x H): 585 x 190 x 222 [mm]
Biegi: centralnie umieszczona trzybiegowa linearna skrzynia biegów , które ułożone sa kolejno po sobie- zobaczymy jak się spisze.
Przełożenia dla silników L:
1. 1:15
2. 1:8,33
3. 1:5
...do tego pakiet stylizacyjny Silesia Team by UJa ;)
Galeria BS
Film
7. Star 1266 6x6
Autor: Kamyk
Dane techniczne:
Napęd: 2 Xl
Przełożenia w skrzyni biegów: 1:5 ; 1:1,8
Skręt: 1 Medium
Masa: >2500g
Długość (do końca ostatniego koła): 490 mm
Szerokość: 200 mm
Wysokość (bez anteny): 227 mm
Wysokość (z anteną): 320 mm
Zasilanie:
-moduł RC → napęd i zmiana biegów
-bbox → skręt
Pojazd, na zbliżający się wielkimi krokami sezon 2014.
Pierwowzór
był prototypowym pojazdem zaprezentowanym równolegle ze Starem 1466.
Oba pojazdy posiadały tę samą kabinę, ale różniły się silnikami oraz
wymiarami – 1266 był pod tym względem podobny do Stara 266, natomiast
1466 miał większe rozstawy osi.
Budowa mojego pojazdu rozpoczęła
się na przełomie roku 2013 i 2014. Założenia były proste: kolebka z
przodu, tandem z tyłu, moduł RC do sterowania, 2 Xle, bardzo duży kąt
skrętu kół oraz jak najniższa masa. Wszystkie założenia za wyjątkiem
ostatniego zostały spełnione. Star w chwili obecnej waży ponad 2,5 kg.
Taka masa wynika głównie z zastosowania modułu RC, który sam, bez
baterii waży 170 g, oraz z powodu użycia bboxa, w celu zasilenia skrętu.
Teoretycznie mógłbym zastosować akumulator legowy, ale jedna sprawa, że
takowego nie posiadam, a druga, że bbox jest umieszczony na samym końcu
pojazdu i tworzy przeciwwagę dla kabiny, przez co środek ciężkości
wychodzi gdzieś na wysokości anteny - prawie na środku. Skręt
uruchamiany jest przez switcha podłączonego do RC, dzięki czemu obsługa
pojazdu realizowana jest w całości przez pilota RC. Zalety takiego
sterowania to oczywiście łatwe dozowanie prędkości silników, oraz
zasięg. Wady to zwiększona masa i komplikacja całej konstrukcji.
Patrząc
na kabinę, chyba nie można nie zauważyć podobieństwa ze Starem Atrosa z
sezonu 2012. Fakt, faktem wzorowałem się na nim, gdyż był naprawdę
ładny, ale diabeł tkwi w szczegółach – panel przedni ma zupełnie inne
kształty, kolorystyka jest biało-żółta, a błotniki są wykonane z
łączników.
Ogólnie z
auta póki co jestem średnio zadowolony. Na szybszym biegu zamula i
zastanawiam się nad zmianą go na 1:3. Poza tym całej konstrukcji brak
prostoty i sztywności – jest lepiej niż z moją Tatrą, ale nie idealnie.
8. Tatra 22 6x6
Autor: Uncle Jaca
Waga: ~2100g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L
Galeria BS
Pojazd uczestniczył tylko w jednym treningu, spisywał się różnie;)
Film z treningu
9. Tatra 815 EVO II Trial 6x6
Autor: Uncle Jaca
Waga: ~2350g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L
Galeria BS
HOW IT'S MADE
10. Tatra 815-7 6x6
Autor: Komando
Waga: 2376
Napęd: 2xPF XL podłączony przejściówką
NXT z oryginalnym oprogramowaniem
Serwo do biegów i dwóch skrzyni
Przełożenia z12/z20 i z20/z12 + reduktor 1:3
11.Tatra 815-26 6x6
Autor: Uncle Jaca
Waga: ~2350g
Napęd: 2xPF XL
Skręt: PF L
Galeria Flickr
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz