Drugie podejście w moim wykonie do osiemset piętnastki, tym razem 6x6 a nie jak kiedyś do 4x4.
Plan
jest prosty: wszystko, co już zostało sprawdzone przeze mnie w innych
trialówkach (nie tylko Tatrach) - i dawało radę + całkowicie nowa kabina
w technicowym stylu. Kolorystyka czerwono-czarna. Światła, dyndadła,
zmieniarka. Jeśli się uda, orurowanie. Czyli przede wszystkim skuteczna
maszyna dająca fun z jazdy.
(edit. 02.05.2014r) Film prezentujący dzielność w terenie. Bardzo sypka nawierzchnia, co chwila przejeżdżające Crossy.. ale coś tam widać, zapraszam do oglądania:
(edit. 02.05.2014r) Film prezentujący dzielność w terenie. Bardzo sypka nawierzchnia, co chwila przejeżdżające Crossy.. ale coś tam widać, zapraszam do oglądania:
Krótka migawka z zabawy w terenie:
Charakterystyka:
Skala ~1:13
Napęd:
2xPF XL jeden silnik pierwsza oś, drugi do napędu tandemu, dwie
skrzynie, dwubiegowe - przełożenia 3:1 i 5:1. Zmiana na małym siłowniku -
1x PF Medium, trzykrotnie przyspieszony.
Skręt: 1xPF L trzykrotnie spowolniony na racku nowa z8.
Opony mogowe, spimpowane felgi;)
Przelicznik ~1,85
W
miarę krótkie, ciasne 6x6, Tatrowe zawieszenie - ale raczej z małymi
skokami, dobry skręt - dobre
zawijanie, masa zbliżona do 2500-2600g czyli luźne budowanie bez spinki
o nadwagę, dwa Xle spokojnie to uciągną. Rama sztywna w większości z
ramek. Sukcesywnie postaram się wrzucać zdjęcia z placu budowy.
Kolejne foty: przede wszystkim kabina - początkowo miała
być odwzorowaniem takiej:
(stąd m.in. taki a nie inny grill),
jednak z czasem postanowiłem, że ta:>klik< , jest
wręcz stworzona do trialu - ścięty, króciutki front ułatwiający (czy jak
kto woli nie przeszkadzający) wjazd na przeszkody. Inny grill -
finalnie z plat'ów troszkie kanciasty ale daje radę, znaczek Tatry
dopełniający całość. Słupki z flexów - sztywność i ciasne pasowanie oki,
dach solidnie podparty. Lusterka zakosiłem od syna z jakiegoś bolida?! Czas ogarnąć na inne dupsy.
Podwozie
jest już praktycznie ukończone, pozostaje tylko odpowiednie zamocowanie
zwolnic z tandemu (planuję trochę inaczej je zawiesić niż w Tatrze
22).
Dużą
część klocków wykorzystałem rozbierając Angrry Tatrę (np. zwolnice) i
widać na niektórych zdjęciach, że były mocno eksploatowane;)
Budując skrzynie biegów wszystko zostało już odpowiednio przesmarowane - cały napęd był już testowany więc bez obaw.
Zmianę
choć planowałem zrobić trzykrotnie przyspieszoną finalnie zrobiłem na
parze bevelowej z20/z12 -jest wolniejsza ale mocniejsza. Skrzynie są
dosyć daleko od siebie i m.in. zazębia się para z16 więc to rozwiązanie
wydaje się być ok.
Bardzo
łatwo jest umocować bboxy do ramek:) póki co, zamocowałem ot tak,
później pewnie zmienię nieco ich lokalizację i raczej zamocuję je
poziomo.
Rama jest w dużej mierze zrobiona z ramek, sztywność jest bdb.
Przednie zwolnice żywcem wyrwane z Angrrry, skręt mojego patentu na suwanej ośce 8 ze stopem - zawsze się sprawdza;)
Pozostaje zamocować gumki na piny-łaczniki i ready.
U góry wrzucam spimpowaną felgę - dojdą jeszcze naklejki i kości na lusterko:D
Dwie foty z mini treningu (sorry za jakość, telefonem pstrykałem):
Jedziemy dalej:
Zdjęcia autorstwa nisii (06.04.2014)
1) wnętrze kabiny - widać głowę wężona z NINJAGO na
dźwigni zmiany biegów, atrapę V8 i "największe pitole" w siedzeniach:
2) dodatkowe światła, rejestracja. Zdj z treningu 3/2014 - podczas podjazdu po korzeniach na jednej z wytyczonych tras:
(edit. 16.04.2014r.)
Po testowaniu w terenie i zważeniu (pomiar wskazał niecałe 2100g) doszło sporo dodatkowego balastu- ponad 200g z czego ponad 50g władowane w dwa przednie koła. B-boxy finalnie zamocowane zostały o dwa study bliżej kabiny. Przelicznik w tym momencie ~1,85. Pozostała do zamocowania tylko bardzo lekka plandeka -najprawdopodobniej materiałowa i naklejki.
(edit. 29.04.2014r.)
Plandeka na obrysie z osiek, materiał agrowłóknina - praktycznie zerowa waga tej "tkaniny", naklejki i nr startowy do STT 1/2014:
Tylnia skrzynia po 1 rajdzie:
Jak się spisała na inaugurację sezonu:
"Gratulacje dla Jacy - upragnione zwycięstwo - należało Ci się. Świetna maszyna i kierowanie :) " Blaha
"UJa - Zasłużony triumf, świetna rajdówka, może i nowa, ale ma w sobie całe zdobyte doświadczenie w budowaniu Tatr :) Każdy przejazd na 100%. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić, to mały kąt skrętu, ale to może tylko moje odczucie... " Zozoleon
"Tatra UJa - "stanowczy" - tak bym określił występ Jacy na rajdzie. Tam gdzie inni się męczyli, kombinowali, robili nie wiadomo co, on po prostu parł do przodu i to okazało się kluczem do sukcesu. Dodając do tego jeszcze porządne auto - po prostu gratulacje..." Kamyk
Dziękuję za uwagę, budowa zakończona.
pozdr UJa
no, to jest prezentacaja konstrukcji.
OdpowiedzUsuńno, porządna prezentacja jest na co patrzeć.
OdpowiedzUsuńSolidna prezentacja rodzącej się ślicznotki ;)
OdpowiedzUsuńCo do tematu drutu na orurowanie to jestem za tym pomysłem - zwiększy to estetykę naszych maszyn i nie ma wpływu na mechanikę.
Jest MOC! :) Zapowiada się pięknie, ale tak jak Blaha - jestem za orurowaniem, koniecznie trzeba dodać! :)
OdpowiedzUsuńNisiia