11.05.2014

Rajd #1 Podsumowania, Trailer



STT 2014 - let's get ready to rumble!!!
Kilka ujęć z przejazdów:

Oj zrobiliśmy dziś dirty zawody;) bardzo fajnie i klimatycznie.

W sumie 9 trialówek, w rolach głównych czwórki i szóstki. Zaczęliśmy od wspólnej foty i jazda na wytyczone traski:
Sekcji 5, przemieszczaliśmy się z każdym odcinkiem w głąb hali. Na pierwszej sypki podjazd, troszkie manewrowania u góry następnie down hill i próg pionowy z podjazdem po rozbitych gazonach, meta. Druga -zjaaaazd piekielny po zatopionych kamieniach w piachu (ciężko - to małe słowo - dużo rolek..) dalej przebieżka w piasku z ciasną brameczką, krótka stromizna i do mety -Blaha ją prawie rozjechał;) Trzecia to był prawdziwy sprawdzian dla prześwitów i rozstawów. Początek to trzy dziury przechodzące jedna w drugą -głębokie z kamieniem weryfikującym charakterystykę pojazdu - ewidentnie 8x8 miałoby największe szanse dalej ciasny labirynt uliczkami gdzie zwrotność odegrała kluczową rolę i z powrotem te trudne doły w drugą stronę. Wprawne operowanie trialówką procentowało natomiast kolejność przejazdu na sekcji z jednej strony pomagała (doły były bardziej wyrównane) z drugiej zaś kije tworzące uliczki zdecydowanie utrudniały przejazd (Zawodnicy jadąc niczym grając w węża zmieniali ich usytuowanie). Na tej sekcji charakter pokazał m.in. sebanm, który walczył do upadłego. Brawo. Szacun. Czwarta sekcja to sam miód. Podjazd, muldy, ciasne bramki następnie kluczowy na tym odcinku delikatny przechył-podjazd położony na sypkim podłożu, który po przejeździe Krowkensa napsuł najwięcej krwi dzisiaj chyba wszystkim poza Atrosem (rozpoczynającym odcinek) dalej ciasny nawrót, down hill do mety. Ostatnia odsłona to "niby" długa prosta, z rondkiem, przejazd po muldach z drewek, podjazd pod betonik i zeskok z niego (roleczki się mnożyły) nawrót, przeprawa po mostku i alejce na wzgórzu następnie dwie brameczki na zwrotność i przejazd pod wiaduktem z oponki, finisz. Fajna, ciekawa sekcja gdzie można było popełnić sporo błędów.
Sypkie podłoże na hali dawało się dziś we znaki na każdym odcinku i właśnie każdy z nich miał w sobie jakiś rodzynek. Zdaje się, że zabrakło jakiegoś konkretnego trawersu na trasach ale na czwartej po osunięciu się sporej części podjazdu wiele pojazdów zaliczyło rolkę. Było sporo DNF'ów co świadczy o trudności tras. Natomiast trialówki trzeba musowo pochwalić bo świetnie znosiły fochy na sekcjach. Gtatuluję Wam panowie świetnych konstrukcji, czuć zdecydowanie, że auta trzymają poziom:)
Na inaugurację zawodów sporo Tatr 815 w różnych odsłonach (Czesi powinni być dumni!). Reszta pojazdów na sztywnych mostach. Bardzo ładna praca zawieszenia Stara od Kamyka no no, było na co popatrzeć.

Dziękuję za tak liczne przybycie wszystkim Zawodnikom. Trzeba podkreślić że nie każdy ma blisko jak np. Kubrick z Krakowa czy sebanm z Opola już nie wspominając Atrosa z Warszawy - super, że przyjeżdżacie i myślę, że dosłownie i wprost pokazujecie każdemu, że się da a Nasz rajd systematycznie buduje swoją markę - wielka dziękówka! Chcę zwrócić szczególną uwagę na dzisiejsze zaangażowanie wszystkich uczestników rajdu w organizację - super, że wszyscy pomagali - tak trzymać. Chciałbym szczególnie serdecznie podziękować nisii i Krowkensowi za pomoc w tak sprawnym przeprowadzeniu zawodów:)

Po rajdzie byliśmy się zintegrować na pizzuniuni:) podliczyliśmy wyniory i obgadaliśmy rajd. Elegancko:)
Gratuluję wszystkim Zawodnikom i do zobaczenia 18.05.2014r. na kolejnym rajdzie.

South Truck Trial 2014 jedziemy! 
Pozdr UJa

Dzięki wszystkim za zawody, świetna frekwencja, byleby było więcej takich rajdów w tym roku :) Aż 9 maszyn, wszystkie na 2 XL i z 1. osią skrętną; przewaga modeli poniżej 500mm. 

UJa - Zasłużony triumf, świetna rajdówka, może i nowa, ale ma w sobie całe zdobyte doświadczenie w budowaniu Tatr :) Każdy przejazd na 100%. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić, to mały kąt skrętu, ale to może tylko moje odczucie...
Atros - mistrzowskie opanowanie żółtej Czeszki, super, że dałeś radę przyjechać zaraz po LTTC; naprawdę godna podziwu determinacja. Dalej nie wierzę w to co zrobiłeś na 3. sekcji, wszystko na milimetry, każda sekunda zachowana :p
Blaha - Kolejna Tatra (3 Czeszki na podium - deja vu?), długa, ale bardzo dobrze zawijająca. Niestety, chyba gdzieś uciekł potencjał długiej trialówki pośród tych krętych tras... Może w parku będzie lepiej.
Jeżeli chodzi o mnie, to wydaje mi się, że nie wykorzystałem całego potencjału maszyny. Nie zawiodła mnie ani razu, mimo dużej masy i mielenia na 3. sekcji; lekcja z rajdu - skrajne przełożenia dobrze spisują się na treningach, gdzie przemieszcza się dużo między przeszkodami, a one same są bardzo wymagające; na rajdzie optymalne jest jednak 1:3... Czas zmian i budowy :)
Seba - Lekko zmieniony Ural, lekki, mocny, szerokie koła, prawdziwy szatan :) Mimo to przelicznik nie pozwala spać... Tak samo jak kardany. Ile ich już złamałeś na rajdach? Dużo niepotrzebnych serwisów, a tego nawet mistrzowskie opanowanie auta i pilota z regulacją nie zrekompensuje...
Kamyk - Kolejna trialówka na RC, niepotrzebny serwis z24, no i wywrotność maszyny bardzo dała się we znaki...
krowkens - jak wyżej, długa wywrotna maszyna, no i na końcu jeszcze problem z bateriami. Wydaje mi się jednak, że Steyr z tak dużym prześwitem pokaże rogi na trasach w parku.
Kommando - Fajnie, że skołowałeś NXT i kombinujesz coś z tym, tak ja sam zauważyłeś - jakiś niedobór mocy w tej twojej Tatrze... Podeślij może zdjęcia "pokaż kotku co masz w środku", to pomożemy :)
Kubrick - Serwisy na pierwszych dwóch odcinkach, szkoda że nie kontynuowałeś... To też pokazuje, że nasze trasy to nie przelewki, i łatwo o awarię...

Szkoda było usłyszeć o zmianie właściciela hali, zobaczymy, co z tego wyjdzie :(
Zozoleon

Dzięki wszystkim za niedzielny rajd! Atmosfera była przednia, organizacja sprawna, a trasy iście trialowe ;) Oczywiście gratuluję wszystkim zawodnikom, a w szczególności oczywiście całemu podium za wynik. Podsumowanie pojazdów z mojej strony:
1. Tatra Kubrick - wielka kabina na podwoziu 4x4, ale technicznie pozostawia trochę do życzenia. Mam nadzieję, że następne pojazdy będą sprawniejsze ;)
2. Tatra Komando - z rajdu na rajd coraz lepiej, auto się spisywało, ale można odnieść wrażenie, że NXT bardzo ogranicza jego możliwości. Czy to na pewno dobry pomysł?
3. Steyr krowkensa - głównym wrogiem Steyra były liczne rowy, które nie przypadły do gustu zbytnio zderzakowi. Do kierowcy za to nie można mieć zastrzeżeń.
4. Mój Star - 2. sekcję niestety kończyłem i przekombinowałem, przez co złapałem 2 rolki. Następna rozłożyła mój zderzak, a zaraz potem, 30 cm dalej, z24. Później już w sumie nie miałem takiego parcia na wynik, dlatego jeździłem bardziej rekreacyjnie. Tyle na swoją obronę :)
5. Ural sebanma - leciutki czterokołowiec na szerokich kapciach momentami sypał ziemią spod kół - fajne widowisko ;) Przeszkadzała za to typowa przypadłość tego układu czyli stosunkowo niewielki kąt rampowy. Mimo tego byłeś lepszy ode mnie ;)
6. AM Zozoleona - tym razem ciężki czterokołowiec na szerokich kapciach. Jako ciekawostkę trzeba dodać, że miał najlepszy przelicznik. Dolegała mu ta sama przypadłość co Uralowi - głównie z tego powodu miejsce zaraz na podium, bo kierowca się sprawdził.
7. Tatra Blahy - najdłuższy pojazd rajdu, jednocześnie z praktycznie minimalną masą - przemyślany pojazd. Gdyby nie jedna nie zaliczona sekcja na podium mogłoby być naprawdę ciasno, ale 3. miejsce to i tak dobry wynik ;)
8. Tatra Atrosa - pierwszy warszawski pojazd testujący śląskie wertepy. Trzeba przyznać, że doświadczenie zbierane wiele lat jest niezastąpione w trialu. Pojazd spisywał się świetnie, kierowca również, a mimo to pierwsze miejsce uciekło jakby sprzed nosa - muszę przyznać, że przez cały rajd obstawiałem, że wygrasz ;)
9. Tatra UJa - "stanowczy" - tak bym określił występ Jacy na rajdzie. Tam gdzie inni się męczyli, kombinowali, robili nie wiadomo co, on po prostu parł do przodu i to okazało się kluczem do sukcesu. Dodając do tego jeszcze porządne auto - po prostu gratulacje.

Ps. Zdjęcia super ;)
Ps2. Zauważyłem, że wszystkie pojazdy nie-tatrowe znalazły się w środku stawki - przypadek?
Ps3. Zozoleon - skądś to znam ;)
Kamyk

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz