28.02.2015

Tatra TerrNo1 8x8 by Kubrick



Tatra TerrNo1 8x8
Jakiś czas temu zacząłem swoje kolejne podejście do Tatry. Tym razem postawiłem na model TerrNo1 8x8 z widlastą ósemką pod kabiną.
Na ten moment mam gotowy przedni tandem z 2-stopniową skrzynią biegów wg. pomysłu Jacy (przełożenia 1:3 i 1:5). Różnicą w stosunku do oryginału jest to, że silnik napędowy (PF XL) nie przesuwa się względem podwozia dzięki ruchomemu wałkowi napędowemu.
Zwolnice w obu osiach też nie są niczym innowacyjnym - znowu patent stosowany przez wszystkich, wersja najbliższa zwolnicom Blahy, ale zamiast górnej rolki prowadzącej koło pojawił się gumowy odbojnik zapobiegający zbyt głębokiemu nurkowaniu modelu. 


Układ kierowniczy to 2 połączone jednym wałkiem osie skrętne. Napęd stanowi silnik medium. W obu osiach występuje to samo przełożenie z z12 na listwę zębatą, ale dzięki różnym długościom ramion przy zwrotnicach udało się uzyskać różny kąt skrętu kół, który mam nadzieję, że pomoże w poprawie zwrotności tego bydlęcia w terenie. 
Jako dodatkowy smaczek udało mi się wyprowadzić napęd do koła kierownicy.
Dodatkowo, w miejsce silnika w prawdziwej Tatrze (no, mniej więcej w to miejsce ;) ) trafiła atrapa silnika V8 wg. pomysłu (zaskakująca wiadomość) Jacy z wyjściem wału napędowego do tylnego tandemu, bo z przodu było mało miejsca na podpięcie odpowiedniego mechanizmu.

Dalsze testy i dobudowany w niedalekiej przyszłości tylny tandem pokażą, czy moje pomysły były słuszne i co trzeba jeszcze poprawić. Po niezbyt udanym poprzednim sezonie i nabraniu doświadczenia, może w końcu w tym roku coś mi się uda ;)
Kubrick.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz