24.04.2016

Rajd STT #1/2016 - WYNIKI

Panowie, dzięki za rajd. Warunki były ciężkie, bo sypnęło gradem, do tego bardzo zzimno, ale daliśmy radę. Moje auto spisywało się nieźle, ale kierowca dał ciała i słaby wynik niestety.
Konkurencja spora, nikt nie odpuszczał, ani piędzi ziemi ;) Debiutant noniusz pokazał się z bardzo dobrej strony - auto dawało radę, kierowiec też. TT wraca na salony ;)

Poniżej prezentuję wyniki dzisiejszego rajdu STT 1/2016:


B.



Podsumowanie by UJa:

Dziękówka za rajd panowie!! Super otwarcie sezonu mieliśmy :D
 

 Ruszyliśmy. Pogoda słaba, przemarzłem okrutnie. Jak już walnął grad to mówię no masakra jakaś... Ale daliśmy radę i jakoś przemęczyliśmy. 8 Zawodników w tym jeden debiutant. 4 (tylko) trasy ale żadnej łatwej. Niby 6min max na trasę ale szło to powoli, w trialowym tempie ;) Dzięki zmianie opon mogliśmy na nowo odkryć park i pojechać nowe przeszkody. Osobiście brakło mi długiego podjazdu i większej ilości przechyłów, ale nadrobimy next time. Dużo krętych tras i manewrowania. Układy różne i po wynikach widać, że mieliło się to wszystko w trakcie zawodów. Ciekaw byłem jak spiszą się poszczególne maszyny, przejdźmy do podsumowania maszyn zatem.

7. noniusz- Tatra 8x8 Debiut. Bardzo moim zdaniem udany występ. Widać, że to nie pierwsza zbudowana maszyna i wnioski już jakieś zaprocentowały fajną trialówką. Bardzo pochwalę, że jak na debiut 8x8 to dla mnie był kosmos, osobiście zbudowałem pierwsze po ponad trzech latach i zdania byłem, że do takiego układu trza dojrzeć. Ty masz już to na starcie - szacun. Są dupsy do wywalenia na start ale to kosmetyka, knoby za to wypadałoby pomazać :P Ładna kabinka, grill. gratuluję, wbijaj na STT i nie patrz na kilometry. Jest prośba o zdjęcia - podeślij co tam masz.

7. krowkens - Mercedes 4x4 To jest normalnie jakiś majstersztyk na kołach. Konstrukcyjnie to szok?! Jakim prawem to wszystko upchnąłeś i w dodatku tak ładnie to działa??? No rzeź jest czysta. Wykombinowałeś bombe. Nie rozumiem czemu się to nie przekłada na wynik bo auto się naprawdę spisywało. Chyba je musisz oblatać bardziej. Równa jazda, musi być tylko lepiej. Bardzo ładna kabina technicowa.

6. Blaha - Tatra 6x6 Trzy elki i nietypowa skrzynia. Długi rozstaw 1_2oś. Auto dawało radę bezproblemowo, nie było jednak momentów aby wykorzystać drugi bieg, który wydaje się być ciut za szybki i moc się gdzieś gubi. Jazda z głową w chmurach. Po pierwszej super szkoleniowej sekcji zawał na drugiej... Trzecia znów ok a o czwartej mogę dobrego jedynie powiedzieć, że szybko poszło.. Brakło chyba skupienia troszkę. Długość nie przeszkadzała przy manewrach bo skręt fajnie skonstruowany jednak już na korzeniu dała się we znaki -przeszkoda pod rozwagę na przyszłość. Później już przejechana ok. Po pierwszej sekcji się Ciebie wystraszyłem, że wykoksisz zawody i spuścisz manto.

5. lomeltor - Kamaz 6x6 Kamaz wraz z trzecią osią mocno zyskał! Zbudowana na ostatnią chwilę dała bardzo duży bonus. Auto zyskało na stabilności mocno i trialowo zdecydowanie lepiej niż w wersji 4x4. Podobnie jak Blaha wyniki naprzemienne. Kwestia oblatania fury i treningów. Z samochodem było wszystko ok, bezawaryjnie parł do przodu. Technic Kamaz bardzo mi się podoba. Nie zwalniaj!

4. Kamyk - Tatra 4x4. Najciekawsze auto zawodów. Bardzo fajnie się patrzyło na Twoje przejazdy. Niezły fun i dla nas i myślę, że i dla Ciebie. Zawijająca również druga oś tak procentowała, że mogłeś robić co chciałeś. Niecodzienny widok kraba czy nawrotu z bramki w bramkę. Super, że się na nią zdecydowałeś zbudować. Kiedyś ją budowałem, nawet też na elkach, ale chciałem mieć sprzężony skręt. Projekt padł po konsultacji z Blahą ale Ty furę odrypałeś wzorowo. Minus do przelicznika jest tak znikomy do osiąganego zysku, że było warto. Duża kabina ciągnie jednak Tatrę na pysk i trzeba mocno uważać. Nie było dziś dużo przechyłów ale i tak fikałeś rolki i na boki. Ciężki temat. Długa jest optymalnie, prześwit ok. No trza uważać, po prostu. Elki,w tym przypadku dwie nawet prądziły ale już na konkret progu się zagotowały. Mocne 4 miejsce. O punkt za podium.

3. sebanm- AEC Matador 4x4 Gratuluję podium, to po pierwsze i szkoleniowej wręcz, wygranej sekcji. Masz opanowany układ 4x4, jazda i kierowanie bardzo dobre. Brakło niewiele i byłoby jeszcze lepiej. Klatka wymuszona regulaminem przynajmniej kierowcy ocaliła życie :P fajny i solidny występ. Jest pudło, graty!

2. TT - Tatra 8x8 Jedyny pojazd na NXT i na lego oponach. Sterowanie wzorowe, widać i czuć precyzję. Jedyne co jakoś często było słychać to zmianę biegów - czemu? Równa jazda przez całe zawody, lata doświadczeń i ustawianie, odnajdywanie się na trasie w punkt. Stosunkowo mała masa pojazdu i niższy przelicznik nawet nie rzutował. Była presja. Po trzeciej sekcji jak liczę mieliśmy równo po 17pkt. Drugi plac - gratuluję! Ciężki rywal.

1. UJa - Tatra 8x8 Miejsca na sekcjach 2,2,6,1. Trzecia sekcja doprecyzowała regulamin :P podczas czas stop nie można dotykać pojazdu, amen. Trzecia sekcja honorowa, postawiona na jedna kartę, sprawa honoru i ambicji. Trzeba było no, musiałem tam wjechać. I wjechałem, tyle tylko, że dużo czasu straciłem i już nie zdążyłem wykończyć reszty bramek. Limit 6min i koniec przejazdu. Czwarta sekcja już epicko wygrana i tym samym cały rajd. Jest radość :D otwarcie sezonu wzorowe. Tatra podkręcona, wyeliminowana amatorka z poprzedniego sezonu. Customy z gorszego sortu spadają z felgi.. Jestem w plecy :( ale wynik jest, jazda w miarę bez błędów, trochę masa za duża ale i przelicznik ciut lepszy. Jest ok, do zobaczenia na next race :)

Raz jeszcze dziękuję za zawody i gratuluję wszystkim osiągniętych wyników. Uczta z wami potrialować Panowie, po prostu.

I na koniec kilka ciekawostek jakie zauważyłem patrząc z boku:

Jaki układ miał największe szanse na wygraną? Zobaczmy po sekcjach: 1szą i 2gą sekcję wygrało 6x6, 3cią 4x4 a ostatnią czwartą 8x8. Duże zróżnicowanie ze wskazaniem na środkowy układ.

Osoba jadąca jako pierwsza przeciera szlaki.. zdecydowanie. Dobrze zrobiliśmy, aby faworyci jechali jako pierwsi i pokazali na co ich stać. Pierwszy przejazd jest kluczowy zarówno strategicznie przy kolejności pokonywania bramek i odpowiedniego dojazdu do nich jak i zweryfikowania przejezdności bramek. Kierowcy otwierający sekcje osiągali na niej odpowiednio wyniki: 3,8,8,7. Ciężko się jedzie pierwszemu, prosty wniosek.

Opony legowe vs custom. TT wykręcił drugi plac, pokonując aż 6 rywali na custom oponach. Daje do myślenia?! Zauważamy, że praktycznie wszystkie parametry przemawiają za customami a jednak na legowych wynik jest. Da się? (O jednym jednak trzeba pamiętać, waga jest o wiele większa customowej opony a przy zmianie na aż 8szt to już będzie znacząca różnica.)

Mamy szerokie bramki, szersze niż w LTTC a kary mnożyły się jak szalone. Większość tras, jak nie wszystkie dziś były na "zwrotność" i tu szacun dla długich aut bo trzeba było się namęczyć. Chyba najczyściej jechał Kamyk, który mógł pozwolić sobie na manewrowanie nawet w bramce.

Pozdrawiam, UJa

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz