Tatra 815-7 8x8 by MATI
Filmik:
Dane:
- skala: 1:14
- długość: 570mm ~71s.
- szerokość: 228mm ~28,5s.
- wysokość: 235mm ~29s.
- prześwit: 58mm ~7s.
- napęd: 2x XL
- skręt: 1x L
- przełożenia całkowite: 1:5 i 1:3 (przełożenia na zwolnicach 1:3, przełożenia w skrzyni biegów 1:1 i 1:1,667)
-
skrzynie biegów dwie: skrzynia napędzająca pierwsze dwie osie
umiejscowiona jest za 2-gą osią, skrzynia napędzająca 3 i 4 oś jest
usytuowana miedzy tymi osiami
Tatra, którą będę startował w sezonie STT 2015,
jest pierwszym modelem Tatry na "ala tatrowym" zawieszeniu, który
zbudowałem i będzie to model TATRA T815-7 8x8 w skali 1:14, która
dotyczy raczej rozstawu osi niż długości całkowitej, czy szerokości.
Wcześniej był Ural 5323 8x8, potem się przerzuciłem na konstrukcję lekką
4x4 i tak sezon 2014 objeździłem ciężarówką TAM 110 T7 B/BV 4x4.
Wracając
do tatry, to już jakiś czas myślałem o zbudowaniu czegoś co ma inne
zawieszenie niż zwykłe mosty. Bardzo mnie zafascynowała Tatra Armax 8x8
Blahy, który świetnie rozmieścił środek ciężkości w postaci BB
umieszczając jeden pomiędzy osiami 2 i 3, a drugi za ostatnią 4 osią.
Przód dociąża wystarczająco kabina.
W
ten sposób analizując różne legowe konstrukcje i rozwiązania związane z
modelami Tatry, wybrałem te, które wg mnie najlepiej się sprawdzają. Oprócz
tego zbudowałem swoje nowatorskie wahacze przednie z zastosowaniem
zwolnic unimogowych oraz wprowadziłem nowe rozwiązanie dotyczące skrętu,
a dokładnie napędu listw zębatych służących do skrętu kół 1 i 2 osi.
Fotki:
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz