Tatra TerrNo1 8x8
Jakiś
czas temu zacząłem swoje kolejne podejście do Tatry. Tym razem
postawiłem na model TerrNo1 8x8 z widlastą ósemką pod kabiną.
Na
ten moment mam gotowy przedni tandem z 2-stopniową skrzynią biegów wg.
pomysłu Jacy (przełożenia 1:3 i 1:5). Różnicą w stosunku do oryginału
jest to, że silnik napędowy (PF XL) nie przesuwa się względem podwozia
dzięki ruchomemu wałkowi napędowemu.
Zwolnice
w obu osiach też nie są niczym innowacyjnym - znowu patent stosowany
przez wszystkich, wersja najbliższa zwolnicom Blahy, ale zamiast górnej
rolki prowadzącej koło pojawił się gumowy odbojnik zapobiegający zbyt
głębokiemu nurkowaniu modelu.
Układ
kierowniczy to 2 połączone jednym wałkiem osie skrętne. Napęd stanowi
silnik medium. W obu osiach występuje to samo przełożenie z z12 na
listwę zębatą, ale dzięki różnym długościom ramion przy zwrotnicach
udało się uzyskać różny kąt skrętu kół, który mam nadzieję, że pomoże w
poprawie zwrotności tego bydlęcia w terenie.
Jako dodatkowy smaczek udało mi się wyprowadzić napęd do koła kierownicy.
Dodatkowo,
w miejsce silnika w prawdziwej Tatrze (no, mniej więcej w to miejsce ;)
) trafiła atrapa silnika V8 wg. pomysłu (zaskakująca wiadomość) Jacy z
wyjściem wału napędowego do tylnego tandemu, bo z przodu było mało
miejsca na podpięcie odpowiedniego mechanizmu.
Dalsze
testy i dobudowany w niedalekiej przyszłości tylny tandem pokażą, czy
moje pomysły były słuszne i co trzeba jeszcze poprawić. Po niezbyt
udanym poprzednim sezonie i nabraniu doświadczenia, może w końcu w tym
roku coś mi się uda ;)
Kubrick.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz