To co widzicie na zdjęciach poniżej to przedni tandem z MANa KAT1 8x8, którym planuję wystartować w tym sezonie.
Podczas budowy kierowałem się
kilkoma założeniami. Chciałem otrzymać prosty, zespolony tandem, którego
następnie podwieszę na amortyzatorach, aby otrzymać pływające
zawieszenie, zgodne z oryginałem. Nie miałem problemu przy wyborze kół,
wydają mi się idealne do tego samochodu. Biegi, jak i osie są takie
same, jak w M48 z poprzedniego sezonu.
Głównym wyzwaniem był dla mnie
mechanizm skrętu. Chciałem otrzymać sztywno zespolone listwy chodzące
naprzemiennie, jedna na górze, jedna na dole zębatek (widać na
zdjęciach), mieszcząc to wszystko w przestrzeni zajętej już przez
skrzynię biegów. Z tego też powodu listwy chodzą na dwóch zębatkach,
zejście od silnika XL mieści się między skrzynią biegów a listwą do
skrętu drugiej osi. Całość jest pancernie obudowana, aby nie generować
oporów na skrzyni. Ta, zabudowana między dwoma ramkami, posiada blokady
chroniące przed dociśnięciem zębatek do maksimum przez siłownik.
Rozstaw wynosi 17s, przerwa
między kołami mierzy około 4,5s. Całość waży 900g. Biegi to: 1:3,125
oraz 1:5. Przełożenie skrętu to 1:1, ale najprawdopodobniej jeszcze się
zmieni.
Spimpowane koła:
Zozoleon
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz