19.05.2014

Rajd #2/2014 Podsumowanie maszyn

Mamy jeszcze dla was krótkie podsumowanie maszyn z drugiego rajdu, z komentarzem napisanym przez Zozoleona.


 Oto ono:

GM M48 custom 4x4
Nie za fajnie zaczynać od siebie, ale jak już jedziemy zgodnie z klasyfikacją rajdu, to jedziemy :) Emka jaka jest, każdy widzi, chociaż z tą z pierwszego rajdu ma niewiele wspólnego, ale o tym podczas prezentacji. Na pewno zyskała na niezawodności, skręt ma wreszcie odpowiednią prędkość i moc, biegi zostały zmienione na bardziej logiczne... Bez wahania pomogło to w wygraniu rajdu :)

Tatra 815 6x6


Tatra znów pokazała, że wygrana na poprzednim rajdzie to nie przypadek. Wszystkie sekcje ukończone z dobrym czasem, na ostatnim odcinku chyba zaważyła kolejność startów...  Zadziwia też ogromny zapas mocy - większość tras na 1:3 to jest coś. Bardzo zwinna, świetna w terenie, raczej nie ma przeszkody, która może ją zagiąć :)

 Tatra 815-7 6x6
Dwie Tatry na rajdzie, z nazwy może podobne, ale nie dajcie się zwieść, to dwa różne światy. Długa Czeszka autorstwa Blahy oprócz dużego rozstawu osi odznaczała się też świetną dzielnością terenową. Troszkę żal ostatniej sekcji, gdzie utknęła w rowie na amen, ale ta mała porażka nie pozbawiła Tatry trzeciego miejsca na rajdzie :)

Steyr 1490 6x6 
Drugi rajd w wykonaniu tej trialówki, na pewno lepszym od poprzedniego :) Nie dopatrzyłem się zmian konstrukcyjnych, ale kto wie. Steyr ma jeden z największych prześwitów, jakie widziałem. Szkoda porażki na drugiej sekcji, wydaje mi się, że cegły były w zasięgu możliwości... Może rajd w Parku pozwoli pokazać cały potencjał maszyny :)

Ural 43206 4x4
Swoisty weteran STT :) Chyba nie ma innej trialówki, która uczestniczyła w tak dużej ilości naszych rajdów.
Szatan, duża moc, niska masa, szerokie kapcie, niski przelicznik, czyli jedziemy na czas :) Trochę dziwna sprawa, wygrana na drugiej sekcji, a ostatecznie przedostatnie miejsce... Punktacja bardzo ciasna. Czekamy na następcę :)

Oskhosh MTVR 8x8
Najdłuższa i najcięższa maszyna na rajdzie, nie wiedziałem nawet, że istnieje taki układ osi skrętnych :o Może i nie osiągnęła jakiegoś zadowalającego wyniku, ale ode mnie już szacun za samą niezależną zawieszkę, skręt i gabaryty. Widziałem nowe "wishbone arms" przy kołach, nie pomyślałem, że można ich użyć w trialu :)

To by było na tyle. Do zobaczenia w terenie!

2 komentarze :

  1. "raczej nie ma przeszkody, która może ją zagiąć :)"

    kopała się na 4sekcji z 3min jak nie lepiej, utorowała pozostałym drogę, kto wie..

    Mieliśmy po 20pkt za sekcje, wygrałeś dwie, ja jedną. Regulamin jest nie ugięty i trzeba się podporządkować. Przejazdy Emki były naprawdę fajne i była walka.

    Kabina Oshkosh'a wymiata.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielki szacun dla wszystkich, bo naprawdę podziwiam poziom maszyn i kierowców.

    Kabina Oshkosha zostaje, tylko kosmetyke przejdzie ;)
    Sam porwałem się jak zwykle z motyką na słońce z tym układem osi, ale naprawię to. Synchronizacja między trzema osiami skrętnymi, a do tego straszliwie dlugie podwozie uginające się na nierównosciach strasznie dały w tyłek, więc teraz pozostaje wyciągnięcie z tego odpowiednich wniosków. Dzięki dla Blahy za wskazówki i podpowiedź co do skrzyni biegów, jutro bedę składał to jak należy.
    Żałuję, że nie zobaczyłem Armaxa na sypkim podjeździe ostatniej sekcji. Rów zabrał wszystkim piękne widowisko.
    Czerwona Tatra zadziwila mnie po raz kolejny zapasem mocy i ciągłym przekopywaniem gleby pod kolami.
    Ural znowu nie zawiódł i pokazał, że 4x4 też liczą się w stawce.
    Emka potwierdziła powyższe i zrobiła porządek. Musze przyznać, że uwielbiam to auto jako obiekt do focenia - rewelacyjnie pozuje ;)
    No i Steyr. Jedno z aut, które uwielbiam w realu i w wersji klockowej też bardzo mnie jara. Taki Volkswagen wśród trialówek. Poprawny do bólu, stylistycznie ułożony, wręcz nudny. Ale kiedy wkracza do akcji, pokazuje niezawodność i wolę walki do końca.
    Dobra, koniec trucia, budować trialowky nam trzeba, bo kolejny rajd niebawem, a ja już sie doczekac nie mogę :D

    OdpowiedzUsuń