28.01.2015

Tatra 815-7 8x8 by MATI


Tatra 815-7 8x8 by MATI

Filmik:

Dane:
- skala: 1:14
- długość: 570mm ~71s.
- szerokość: 228mm ~28,5s.
- wysokość: 235mm ~29s.
- prześwit: 58mm ~7s.
- napęd: 2x XL
- skręt: 1x L
- przełożenia całkowite: 1:5 i 1:3 (przełożenia na zwolnicach 1:3, przełożenia w skrzyni biegów 1:1 i 1:1,667)
- skrzynie biegów dwie: skrzynia napędzająca pierwsze dwie osie umiejscowiona jest za 2-gą osią, skrzynia napędzająca 3 i 4 oś jest usytuowana miedzy tymi osiami
- odległość między osiami: 17s. - 23s. - 13s.

Tatra, którą będę startował w sezonie STT 2015, jest pierwszym modelem Tatry na "ala tatrowym" zawieszeniu, który zbudowałem i będzie to model TATRA T815-7 8x8 w skali 1:14, która dotyczy raczej rozstawu osi niż długości całkowitej, czy szerokości. Wcześniej był Ural 5323 8x8, potem się przerzuciłem na konstrukcję lekką 4x4 i tak sezon 2014 objeździłem ciężarówką TAM 110 T7 B/BV 4x4. 

Wracając do tatry, to już jakiś czas myślałem o zbudowaniu czegoś co ma inne zawieszenie niż zwykłe mosty. Bardzo mnie zafascynowała Tatra Armax 8x8 Blahy, który świetnie rozmieścił środek ciężkości w postaci BB umieszczając jeden pomiędzy osiami 2 i 3, a drugi za ostatnią 4 osią. Przód dociąża wystarczająco kabina.
W ten sposób analizując różne legowe konstrukcje i rozwiązania związane z modelami Tatry, wybrałem te, które wg mnie najlepiej się sprawdzają. Oprócz tego zbudowałem swoje nowatorskie wahacze przednie z zastosowaniem zwolnic unimogowych oraz wprowadziłem nowe rozwiązanie dotyczące skrętu, a dokładnie napędu listw zębatych służących do skrętu kół 1 i 2 osi. Fotki:
W moim patencie amortyzatory 6,5L są podparte z dwóch stron, dzięki czemu pracują równo i nie wyginają się na boki.













Po wstępnych testach jazdy w terenie jestem zadowolony. Obecnie wieże są umieszczone między 3 i 4 osią tak, że nie wystają ponad ramę i nie uszkodzą się podczas ewentualnej wywrotki.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz