20.04.2015

Rajd 1 2015 Wyniki i podsumowania



Pierwszy rajd South Truck Trial już przejechany!

Bardzo wysoka frekwencja bo aż 11 Zawodników - elegancko. Przegląd wszystkich układów i bardzo różnych konstrukcji. Jeden weteran, reszta pojazdów zabranych w dziewiczy rejs, pierwsze koty za płoty i najlepszy z możliwych sprawdzian bo w rajdzie - gdzie dochodzą emocje:)
Pogodowo, hmm, dzień wcześniej sypał śnieg więc nie ma co narzekać, zdaje się, że było ok.
Klimat. Epicko. Po prostu, święto trialu na Śląsku. Dużo śmiechu, mnóstwo rad wujków trialujków i pocisków gdzieś tam przemyconych w komentarzach podczas przejazdów każdego z Zawodników też nie brakowało.

Mati kręcił filmiki, ja i Ewelina pocykaliśmy trochę fot. Maniek też coś tam sobie złapał telefonem. Dodatkowo rozpalony grill podczas rajdu, chcieliśmy i mamy to:) Naprawdę fajnie, że umiemy się tak zorganizować i super bawić. Możemy być przykładem dla innych tym samym. Dziękówka, bardzo miło.

Trasy. Najlepsze w Polsce. Podwórko to zdecydowanie nasza duma, bez dwóch zdań. Zabrakło mi jednak 5 sekcji (przy tak wysokiej frekwencji wszystko trwa odpowiednio dłużej - wiadomo, ale mimo to) mamy fajne doły wykopane, mogliśmy coś pośmigać jeszcze, na przyszłość proponuję aby po prostu zagłosować albo umówić się, że jeździmy tyle i tyle sekcji i koniec. Zabrakło mi również jednego z podjazdów, na którym podejrzewam, że większość Zawodników dowiedziałaby się co potrafią ich fury. Fajnie za to, że wziąłem "deskę Blahy", magiczną wręcz przeszkodę, która zebrała swoje żniwo. Ustawiona nad wykopem wymuszała czysty przejazd, pod groźbą zakończenia go w ogóle. To było ciekawe połączenie:)
Każda sekcja była inna, chyba najtrudniejsza była ostatnia, czwarta. Sporo pojazdów ostro poddanych próbie. Po wynikach na sekcji widać najlepiej "trialowość" pojazdów.

Sprawdzian nowego regulaminu.
Pierwszy rajd to również sprawdzian dla zasad, które ustanowiliśmy. Trzeba jasno sobie powiedzieć, że wszystko zagrało świetnie. Dobór optymalnej dla siebie trasy - strategia na własny przejazd. Obserwowaliśmy rożne pomysły, nie było nudy. Bramki do pokonania w określony sposób i wszystko. Zobaczcie, jak to nam fajnie poprawiło widowiskowość.Dalej, co najważniejsze. Jazda po pierwsze sprawdzająca co auto jest warte w terenie dominuje nad czasem. Rasowość, trialowość. Konstrukcja pojazdu to ukłon w stronę budowniczych. Po drugie panowanie nad swoją maszyną. Bo dobra fura to nie wszystko, trzeba jeszcze umiejętnie nią manewrować. Kolejność startowa również na duży plus. Jeździliśmy tak aby zaczynał sekcję najlepszy Zawodnik. Niech pokaże na co go stać. Faworyt nie powinien jechać na końcu widząc wcześniejsze przejazdy, to dodatkowo go premiuje. Musimy jedynie zrobić dodatkową kartę z ustalaniem kolejności aby nie mieszać w indywidualnych kartach Zawodników.

Przelicznik. Akcja prosta. Sprawdźmy wyniki. Trzy różne układy na podium. Każdy miał równe szanse. Przelicznik dobrze wyważony, sztucznie nie windujący wyniku. Zaważył tam, gdzie powinien. Wyniki są policzone względem uzyskanych czasów łącznie z karami. W dalszej kolejności przelicznik i sprawdza się świetnie. Sensowny i rzeczywisty jest, po prostu. Nie skłania ku budowie pod siebie. Podumajcie Koledzy z LTTC.

Podsumowanie maszyn i kierowców;)

11. Kubrick i Praga 6x6
Auto oddane wyśmienicie. Tak brzydkie, że aż ładne. Jako model super. Fajna atrapa. Konstrukcyjnie szału nima:( na bodajże 2 sekcji zastrzelony operator. Skromny prześwit.

10. Blaha Tatra Profa 8x8

Pojazd budowany na ostatnia chwilę (dodatkowo minus 0,15 do przelicznika) Ładna kabina w ciekawych kolorach, rozpoznawalna od razu. Niziutka, wręcz kabiniunia;)
Przejechane 3 sekcje, pierwsza z nich elegancka, majestatyczna. Profa widać, że potrzebuje jeszcze zaprzyjaźnić się z kierowcą. Powinno być tylko lepiej.

9. TT Tatra 815 Dakar 4x4

Wielki-skromny powrót po latach. Czas się jednak nie zatrzymał.. Pojazd ładny, rasowy, świetny gril i paka. Wysoki jednak a to dobrze w 4x4 nie wróży. Jakiś deficyt mocy/prądu, możliwe, że Unimogi trochę nie współpracowały z terenem. Sterowanie NXT eleganckie, fura jednak ospała. Słaby występ, końcówka stawki. Dawaj tą 8x8;)

8. krowkens Tatra 148 6x6

Świetnie oddana kabina, paka legowa;) fotele wyrwane z innej rzeczywistości. Długie i szerokie 6x6. Ładnie podwinięte koła:) Fura dobrze się spisywała, wynik powinien być lepszy. Wywal Tomku zderzak i wstaw trialowy, podkręć skręt i wio.

7. Maniek Maniak warunkowo dopuszczona Tatra T84 6x6
Pojazd z przeszłości, fajnie wykombinowany, jednak poza skalą. Zgodnie dopuściliśmy jednak z uwagi na gościnny występ i ciekawość jak sprawdzą się koła z moplika. Prosta konstrukcja, surowa. Czym prościej tym lepiej. Tu jednak coś nie do końca zagrało, brakło trakcji na 4 sekcji i przydarzyło się kilka błędów. Tatra ciekawa, odwzorowana ładnie. Występ raczej udany. Ciekawość zaspokojona.

6. lomeltor Ural 4320 6x6
Fura - moja konstrukcja kultowej trialówki, wszystko przejechane, bez serwisu, bez stękania. Widać moc. Wąskie 6x6, bardzo odporne na rolki, zbudowane pod LTTC, prostota wręcz toporna. Brak zastrzeżeń. Wygląd no comment. Wkrótce, cała prezentacja z flakami na wierchu.
Kierowca - dziewiczy rejs. Sporo kar ale z każdą sekcją lepiej. Fajne miejsce na początek - ani się waż to sp....! Buduj furę i szarp. Poka co potrafisz. Wszystko przed Tobą Mateusz.

5. Mati Tatra 817 8x8
Świetne 8x8. Super rozwiązany skręt. Fotele kozak, paka elegancka. Terenowo daje radę, tylko po co się popisywać na sekcji? ;) Start bramki Meta - cały plan, plan realizowany wręcz mechanicznie, no z jedną przygodą;) Wysoko kabina, to mi się niestety nie podoba.

4. sebanm Aec Matador 4x4
Technic Matador. Piękny, super wygląd. Radził sobie świetnie, szkoda tylko 4 sekcji. Ten beton straszy. Podobnie jak u Matiego, kabina na drugim piętrze, a my jeździmy po ziemi.. Występ bardzo udany, 4 plac na 11 pojazdów. Jest uciecha.

3. UJa Tatra 815-26 Armax 4x4
Podium-kolejny skalp:) Po raz kolejny udowodniłem sobie, że można w niecały tydzień zbudować dobre auto. Bez udziwnień. Sprawdzony napęd i skręt, który zapożyczyłem z EVO II Trial i jeszcze go podkręciłem. 4x4 wbrew pozorom trudno zbudować optymalne. Tu jest moc (jako jedyny miałem wolniejszy bieg 1:9) jest dobry skręt (który btw cały czas strzela - to znak, że działa) jest prześwit i odporność jako tako po japońsku na rolki. Wszystko przejechane bez zadyszki. Auto innowacyjne, rama w całości zbudowana z paneli 3x11 na 7 studów. Kierowanie - było kilka błędów, charakter kierowcy zbieżny z charakterystyką auta. Wygląd modelu - no coment. 3 plac, cieszę się:)

2. Kamyk Zis E134 8x8
Czołg na kołach. Bdb występ bardzo ładnym pojazdem. Sterowanie RC pomagało:) podobnie jak Mati przepływałeś przez przeszkody. Szkoda chyba 1 sekcji, wynik mógłby być lepszy. Gratuluję, tylko nie odjeżdżaj za daleko, pościgajmy się trochę;)

1. BJ warunkowo dopuszczone M931 6x6
Weteran w rękach triumfatora LTTC. hmm, nowa, dopracowana skrzynia i kilka już lat operowania tym modelem. Powinieneś jeździć z opaską na oczach. Auta w trialu bez dachu to mają klatkę. To tylko taka dygresja, która nijak nie umniejsza zasłużonego zwycięstwa. Równa jazda na bdb poziomie. Szacun. Gratuluję.

Po rajdzie pojeździliśmy sobie trochę for fun. Zostali najwytrwalsi. BJ urwałeś kardana - lepszym szczęście sprzyja;) pokręciliśmy się też z Matim zderzak w zderzak. Seba przelał podwórko antytrawskiem.

Dziękówka za zarąbisty rajd! Czekam na Wasze podsumowania, przysyłajcie:)
Pozdr UJa
Podsumowanie by Kamyk:
Dzięki wszystkim za niedzielny rajd!

Podsumowanie maszyn z mojej strony:

1. Praga Kubricka - najcięższy pojazd na rajdzie, bardzo ładnie odwzorowany. Technicznie trochę szwankował skręt, który nie miał ograniczników oraz przeskakująca skrzynia biegów. Ciekawostką jest, że tylne mosty są sprzężone cięgnami i zależne od siebie. Podczas gdy jeden obraca się w lewo, drugi w prawo, nie mylę się? Zastanawiam się tylko po co Ci z tyłu taka wielka, panelowa paka? Myślę, że jakbyś wstawił tam normalnie plandekę, spokojnie zrzuciłbyś z 200g. Wtedy na pewno pojazd by radził sobie lepiej.

2. Tatra 8x8 Blahy - bardzo ciekawe auto z idealną masą, równo 2500g (sam byłem wtedy przy wadze). Szkoda tylko, że tak późno zbudowany, bo kara do przelicznika okazała się bardzo dotkliwa. Gdyby nie ona oraz fakt, że musiałeś się wcześniej zwinąć, myślę że spokojnie byłbyś kilka lokat wyżej. Na przyszłych rajdach możesz liczyć na naprawdę wysoki wynik ;)

3. Tatra 4x4 Dakar TT - fajnie, że wróciłeś po latach :) Sam pojazd technicznie bez zarzutu, poza tym, że koła chyba nie miały ograniczenia skoku, przez co czasem ocierały o nadwozie. Tutaj również podobnie, jak u Kubricka - po co panelowa paka? Wiem, że ładnie wygląda itp. aczkolwiek ona strasznie obciąża całą maszynę. Dźwięk z NXT przy cofaniu od razu przypomniał mi Twoją Tatrę 8x8. Fajnie by było ją jeszcze kiedyś zobaczyć.

4. Tatra 6x6 Krowkensa - plandeka - z tym mi się najbardziej kojarzy Twoja Tatra ;) Auto wyglądające bardzo masywnie, wydające się ciężkie, ale waga pokazała tylko 2330g - ładnie. Pod względem mechaniki bez zastrzeżeń. Na pierwszej sekcji bardzo obiecujący wynik. Szkoda, że później nie udawało Ci się pozaliczać wszystkich bramek - automatycznie przez to byłeś spychany do drugiej ligi.

5. Tatra 6x6 Mańka - interesujący, oldskulowy pojazd. Koła z motocrossa robiły swoje - tak jak można było się spodziewać trakcja była w porządku, ale przez to, że są wąskie na niektórych przeszkodach było ciężko. Chyba najbardziej dało się to we znaki na desce Blahy - dwukrotnie spadłeś w tym samym miejscu. Niska masa niestety wtedy nie pomogła. Poza tym ciekawe umieszczenie silnika napędowego/atrapy ;)

6. Ural 6x6 (by Jaca) / Lomeltor - gratuluję udanego debiutu! Środek stawki jak na pierwszy raz, to bardzo dobry wynik. Oczywiście nie można nie wspomnieć o pomocy pilota Jacy oraz samym samochodzie. Co do niego to technicznie wzór - właściwie same sprawdzone rozwiązania i mimo niewielkiej szerokości całkiem stabilny. Jakby ktoś chciał o nim poczytać na blogu STT jest mega długa relacja z budowy :) Teraz Lomeltor zbuduj coś swojego i wystaw na następnym spocie.

7. Tatra 8x8 Matiego - najdłuższy pojazd na rajdzie. Mój model tej Tatry miał 630mm, więc jeszcze więcej ale był w mniejszej skali. Tutaj jest mniej ale mimo to gabaryty dawały się we znaki - na każdej sekcji były jakieś kary. Niestety podwórko jest dosyć ciasne i ciężko jest manewrować nawet mniejszymi układami. Pod względem mechaniki wszystko git. Ciekawie rozwiązany skręt.

8. Aec Seby - nie wiem, czy powinienem, czy nie, ale porównania do mojego Matadora nie mogę sobie odmówić ;) Wymiary te same, silniki te same, nawet dach ten sam (if you know, what i mean ;) Mój jednak w wersji PF był trochę cięższy o jakieś ~ 100g. Na pierwszej sekcji, mimo iż złapałeś kapcia, ukończyłeś jako jedyny bez kary - brawo. Podczas całego rajdu jechałeś równo i plasowałeś się w miarę w środku stawki, dlatego wynik wysoki, ale chyba najgorszy z możliwych, bo zaraz za podium - 4. miejsce.

9. Tatra 4x4 UJa - najlżejszy pojazd na rajdzie. Tak jak przy Uralu, same sprawdzone podzespoły pospinane w jedną całość. Podczas jazdy widać było, że pilot kolejkowy przydałby się - 4x4 niestety mają to do siebie, że 2 XLe to dla nich spora moc, więc lubią szarpać. W każdej sekcji trzymałeś się w czołówce, dlatego miejsce wydaje mi się zasłużone. Co do wyglądu, to bardzo ładnie odwzorowany model, w typowo Twoim stylu: panele, klatka i naklejki ;)

10. Mój Zis - moje pierwsze podejście do 8x8 na nietatrowym zawieszeniu i chyba zarazem pierwszy taki pojazd w STT, mam rację? Całość składa się z dwóch tandemów i nadwozia opartego na brickowej ramie, z tyłu połączonej z modułem RC - szczerze powiedziawszy myślałem, że będzie gorzej się spisywać, gdyż tandemy są przytwierdzone do ramy głównie amortyzatorami 6.5L. Na pierwszej sekcji przytrafił mi się jakiś problem z zasięgiem - z początku auto w ogóle nie reagowało na komendy, następnie przez jakieś 10 metrów jazdy sygnał się strasznie urywał - do tej pory nie wiem, co to było. Później już się uspokoiło.

11. AM BJa - pojazd wszystkim znany, świetna trakcja, pływające mosty, dobre wyważenie oraz mistrzowskie obycie kierowcy z maszyną - zasłużone zwycięstwo. Przez większość rajdu próbowałem Ci dorównać, ale wyniki mówią same za siebie. Po rajdzie podczas luźnej jazdy urwałeś kardan - szczęście, że to nie przytrafiło się podczas sekcji, bo mogoby namieszać trochę w wynikach.

Co do nowych zasad, to wydaje mi się, że się sprawdziły. Kolejność startowa moim zdaniem była bardzo dobrym posunięciem. Dowolność bramek również, choć myślałem że będą z tym problemy - obawiałem się, że trasy będą ustawiane w cały świat, a same przejazdy stracą bardzo na dynamice i cały rajd będzie się strasznie przeciągał. W każdym razie, ponieważ razem z Sebą wytyczaliśmy pierwsze dwie sekcje, byliśmy w stanie do tego nie dopuścić ;)

Gratuluję kolegom z podium oraz wszystkim innym, którzy pojawili się na rajdzie - oby więcej takich spotów ;)

(Foty m.in. na Naszym Brickshelf, fb) 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz