26.12.2015

Tatra 815-26 Armax by UJa + instruction LDD




Witam, prezentuję Tatrę 815-26 Armax 4x4 wraz z instrukcją w LDD. 



Pojazdem startowałem w 2015r. w zawodach STT i użyczałem go również innym kierowcom, tym samym nie tylko ja znalazłem się nim na podium :D Z konstrukcji jestem bardzo zadowolony, podobnie z frajdy jaką dawało auto podczas jazdy. Biegi są dwa, szybki 1:3 i mega-wolny 1:8,33333 - który można przemienić na 1:5 zastępując dwie zębatki z16kami. Skręt jest szybki bo i auto zrywne. Trzeba trochu pojeździć aby się wczuć.

Waga pojazdu to nieco ponad 2kg
Napęd 2x PF XL
Skręt PF L
Zmiana biegów PF M + mały siłownik

Kilka fot:


Instrukcja podzielona na 4 części, klikasz, ściągasz, otwierasz w LDD:

koła i zwolnice 4x4 Armax:

Tatra 4x4 Armax instruction:

1 Atrapa:

2 Słupki, lusterka:

Niektóre rzeczy w LDD są nie do zrobienia (jak się okazuje) i tak np. siłownika nie da się "dopasować" pod wymiar, nie da się również założyć gumek do amortyzacji albo zmontować całej atrapy bo jest trochu "wykombinowana" - jednak można to złożyć budując już fizycznie. Łączniki #5 na rogach klatki i słupków można zbudować, w LDD niestety nie, podobnie pasów czy dołożyć skosa pod drzwiami lub pina 3/4 do zamykania. Nie ma również silnika PF L oraz nowego czarnego pina (pin-oś-oś/ pi podwójna oś). Przy budowie (jeśli się ktoś szarpnie) jeśli wynikną jakieś błedy z instrukcji to proszę o info, postaram się wyleczyć chore miejsce ;)

Dlaczego taka "jajecznica" z kolorami? Aby łatwo odróżnić, gdybym wszystko zbudował w np. lbg to zlałoby się w całość, tak (mam nadzieję, jest czytelniej). Kolory wybierałem niektóre losowo, niektóre tak jak istnieją w rzeczywistości, starałem się aby dana część występowała w jednym i tym samym kolorze w całym modelu.

Dokładam kilka fot z rozbiórki, które mogą pomóc:

Mam nadzieję, że te zdjęcia coś tam rozjaśnią ;) Widać też na nich, że często zbiera się sporo syfu wewnątrz mechanizmów, serwis jest nieunikniony wręcz.

Filmiki:

1) Z wystawy w Chorzowie:

2) Z parku miejskiego w Tarnowskich Górach:

3) Z rajdu #1 / 2015  10:34 - 12:48:


Dzięki za uwagę, tyle od wujka na dziś, pozdro.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz